FRAKTVILLKOR
Vi på Fröspecialisten strävar efter att alltid leverera en bra upplevelse till våra kunder. Som kund kan du antingen välja leverans till ett PostNord ombud eller Hemleverans direkt till din dörr. Nedan kan du läsa mera om hur våra fraktalternativ fungerar.
POSTNORD MY PACK COLLECT
Väljer du att få ditt paket till ett ombud kommer det till ditt närmaste Postnord ombud. Du får ett sms när paketet kommit fram till ombudet och du kan då hämta ut paketet mot uppvisande av legitimation.
Viktigt att tänka på: Outlösta paket debiteras med 200 kr.
HEMLEVERANS TILL DÖRR, UTAN KVITTENS - SCHENKER
Vikten på paketet får vara max 60 kg. Väger det 61-120 kg debiteras dubbel avgift. När du väljer Hemleverans får du ditt paket levererat ändra fram till din dörr inom 1–4 vardagar och du behöver inte vara hemma för att kvittera paketet. Det spelar ingen roll vart du bor i Sverige, vi levererar ända hem till din dörr. Det går även om du bor i ett område som har lantbrevbärare, men då tar det 1–2 dagar extra för leveransen att komma fram. Bor du i lägenhet bär vi upp paketet och ställer det utanför din lägenhetsdörr.
Portkod
Om du har portkod behöver du uppge den i samband med din beställning för att vi ska kunna leverera paketet till dig, väl alternativet "lägenhet med portkod" i kassan skriv in din portkod där det står ”Ange Portkod”. Se till att ditt namn finns med utanför eller innanför porten samt vid din ytterdörr så att chauffören ser det och hittar din till dörr.
Porttelefon eller Kodbricka
I det fallet du har porttelefon ringer chauffören dig en gång och då behöver du kunna öppna porten. Du väljer alternativet "Lägenhet med porttelefon eller kodbricka" i kassan och under "Instruktioner för att komma in" skriver du ex. "Ring mig på xxx telefonnummer så öppnar jag". Du behöver alltid fylla i ett telefonnummer eller kortare instruktion i denna ruta (även om ex. ditt telefonnumret man ska ringa är samma som ditt mobilnummer). Har du en låst port (ex. att kodbricka krävs) och saknar portkod eller porttelefon kan du tyvärr inte välja hemleverans utan kvittens. Välj då “Leverans till ombud” och få paketet levererat till närmaste Posten ombud.